Bliv klogere af billetsalg

Da alle data logges og opbevares centralt, er alle forudsætninger for CRM er til stede med billetsalg hos Billetlugen.
Billetlugens system indeholder en række rapporter, der giver et godt grundlag for udarbejdelse af kommunikationsstrategier.

Udtræk af kundedata

Det er muligt at hente oplysninger om samtlige kunder, der har købt billet til egne events. I forbindelse med købsprocessen, forsøges i størst muligt omfang at få "tilladelse" fra brugeren til løbende kommunikation, for dermed at imødekomme, de gældende regler på området for elektronisk kommunikation.

Effektmåling

Da alle transaktioner logges, er det muligt at måle effekten af en markedsføringskampagne meget præcist. Billetlugen anvender værktøjer som Google Analytics og Geminus til at måle effekten af on- og offline markedsføring. Der kan skabes såkaldte "landing pages", hvor kunder, der klikker på et bestemt banner, kommer ind til billetsalget. Derved måles effekten meget præcist.

Loyalitets programmer

Anvendelse af loyalitetsprogrammer er et meget effektiv markedsføringsredskab. Venuepoint indeholder derfor gode muligheder for at opsamle data om adfærd, og kombinere det med forskellige incentiverende programmer. F.eks. kan der gives rabatkoder eller lignende til loyale kunder, eller der kan skabes medlemsklubber, hvor medlemmer kan opnå fordele i forhold til andre kunder.