Hvad
Hvor
Hvornår

Praktisk om billetkøb

Særlige billetkategorier

Funktionsnedsatte billetkøbere

Har du brug for at anvende hjælpemidler for at bevæge dig, såsom kørestol, rollator eller andet, gør vi opmærksom på, at du bedes købe en handicapbillet. Der vil typisk være et mindre antal billetter forbeholdt funktionsnedsatte billetkøbere. I visse tilfælde er der endog mulighed for at medbringe en ledsager uden beregning. Dette afhænger af det enkelte arrangement, og kan læses i beskrivelsen. Handicapbilletter forhandles ikke online, men udelukkende via Billetlugens Kundeservice på tlf. 70 263 267. Billetlugen eller arrangøren kan ikke garantere, at adgangsvejene på de eneklte venues er hensigtsmæssige for gangbesværede. Du bør derfor altid købe en særlig billet, såfremt du har særlige behov i denne forbindelse. For mere specifik info, kan du tjekke info det enkelte venuesite her på siden.

Andre billettyper

I visse tilfælde kan der købes specielle billettyper, som enten giver speciel adgang, eller en bestemt rabat ved arrangementer, i salg på Billetlugen. Det vil fremgå af billetkategorierne ved det enkelte arrangement.

  • Børn

Alle tilskuere skal normalt have deres egen billet, også babyer, medmindre andet er oplyst under beskrivelsen af det enkelte arrangement. Børn er altid velkomne, medmindre der er aldersbegrænsning på arrangementet. Dog skal du være opmærksom på, at nogle events kan have et højt lydniveau, som ikke egner sig for børn. Er der en aldersbegrænsning, vil det stå i beskrivelsen af det enkelte arrangement.

  • Ung

Denne billettype vil have en alder påvist, som personen, der skal benytte billetten, skal kunne dokumentere. For eksempel kunne den hedde: ”Unge u. 25”. I dette tilfælde skal personen være under 25 år, og må altså ikke være fyldt 25, når arrangementet finder sted. Er der tale om et medlemskab, er det alderen på købstidspunktet, der er gældende. 

  • Studerende

Med denne billettype, skal der kunne fremvises gyldigt studiekort med udløbsdato, samt gyldig billedlegitimation i indgangen til arrangementet. 

  • Pensionist

For kunne benytte en pensionistbillet, skal personen være fyldt 65 år og kunne dokumentere dette. Er man førtidspensionist, skal man kunne fremvise legitimationskort.

  • Grupperabat

Kun i ganske få tilfælde er det muligt at få grupperabat. Det vil være oplyst under de enkelte arrangementer, såfremt der er grupperabat. Gruppebilletter skal ofte købes over telefonen hos Billetlugens Kundeservice pga. begrænsningen på 10 billetter pr. køb online.

Antal billetter pr. transaktion

Der er en begrænsning på, hvor mange billetter du kan købe ad gangen til det enkelte arrangement. Denne grænse kan variere fra arrangement til arrangement. Skal du bruge flere end det er muligt at købe online til fx firmaarrangementer, bedes du kontakte Billetlugens Kundeservice på tlf. 70 263 267. Dog er det ikke altid muligt at købe flere billetter ad gangen via denne kanal – fx til meget populære arrangementer med stor efterspørgsel på billetter.

Betalingsmuligheder

KREDITKORTBETALING

På Billetlugen.dk kan du betale med følgende betalingskort:

  • Dankort/ VISA-Dankort
  • MasterCard 
  • VISA 
  • VISA Electron udstedt i Danmark
  • JBS

Det er ikke alle udenlandske kort, der kan benyttes på billetlugen.dk. Af sikkerhedsmæssige årsager skal kortets udstedelsesland og landet tilknyttet din computers IP-adresse først og fremmest stemme overens. Det er dog ikke alle landes kort, der accepteres ved onlinekøb uanset IP-adresse, hvilket er en sikkerhedsforanstaltning, der desværre vist sig at være nødvendig for at undgå bedrageri med udenlandske kreditkort. Har du problemer med at gennemføre din betaling, kan du tage kontakt til Billetlugens Kundeservice på tlf. 70 263 267. Vi håber på din forståelse mht. disse sikkerhedsforanstaltninger.

RATEBETALING

Hvordan fungerer betaling i rater?

Til nogle arrangementer har du mulighed for at betale for billetten i rater. Under "Betaling" (næstsidste skridt i købsprocessen) kan du klikke på fanebladet "Betal i rater", som findes under betalingsmuligheder. Her kan du se, hvordan betalingen i rater for arrangementet er planlagt. Du betaler altid første rate med det samme. Normalt vil du først, når alle rater er betalt, modtage din billet. Den billet, du har valgt, ligger således "reserveret" til dig, så længe betalingsplanen løber.

Hvad koster det?

Det koster et ekstra gebyr på 16 kr. pr. rate. Er købet opdelt i eksempelvis 4 rater, lægges der 64 kr. til i gebyrer - i tillæg til det normale billetgebyr og eventuelle forsendelsesgebyr.

Hvor hurtigt får jeg min billet, efter sidste rate er betalt?

Vi udsteder din billet med det samme, så snart den sidste rate er betalt. Hvis du har valgt Print@Home, kan du fra den tilsendte kvittering downloade din billet med det samme. Hvis du har valgt at få billetten sendt med posten, går der ca. 5 hverdage i Danmark eller op til 14 dage, hvis den skal sendes til udlandet. Modtager du den ikke inden denne frist, bedes du venligst kontakte Billetlugens Kundeservice.

Hvilke kreditkort kan jeg bruge?

Du kan bruge de meste gængse betalingskort, også hvis du har et udenlandsk kort: Dankort, VisaDankort, Mastercard eller Visa.

Hvordan ved jeg, om min betaling er gået igennem (eller ikke gået igennem)?

Vi sender dig en e-mail, hver gang der laves et betalingsforsøg. I e-mailen vil det fremgå, om betalingen blev gennemført, eller om der var problemer. Du får allerede ved første betaling en e-mail med et link til din online betalingsside, hvor du kan følge med i betalingerne og status herpå. Denne side opdateres automatisk, når der har været nye betalinger. Har du fået nyt betalingskort mellem dine betalinger, modtager du en e-mail med besked om, at raten ikke kunne trækkes. Herefter følger du blot linket i e-mailen til din online betalingsside, og her kan du opdatere dine kortoplysninger. Du skal blot klikke på ”Afventer fornyelse” under den manglende rate i din betalingsplan.

OBS! Har du købt din billet på kredit eller ratebetaling EFTER d. 1. marts, se da venligst info nedenfor.

FAKTURA

Hvis I er et firma, en institution eller anden form for forening, som ønsker at købe billetter, har I mulighed for at betale via en faktura mod et faktureringsgebyr, i tillæg til billetgebyret og evt. andre gebyrer. Det er dog ikke ved alle arrangementer, at denne løsning tilbydes. Ønsker I at høre nærmere om denne betalingsmetode, bedes I kontakte Billetlugens Kundeservice på tlf. 70 263 267.

Kredit- og ratebetaling

Hvad er Billetlugens kredit- og ratebetaling?

Når man vil købe en billet, kan man vælge at betale med det samme. På nogle arrangementer kan man også vælge at udskyde betalingen mod en mindre rentebetaling afhængig af periode og købssum. På udvalgte events vil det desuden tilbydes at dele betalingen op i flere rater i en periode på op til 9 måneder.

Billetlugens ratebetalingsmodel er p.t. tre rater fra salgsstart til arrangementsstart, hvoraf den sidste rate skal betales senest 3 dage før arrangementet. Billetlugens kreditbetalingsmodel er en mulighed, hvor man kan udskyde betalingen på op til 30 dage mod en daglig rente.

Hvem og hvornår kan man få kredit?

Kredit- og ratebetalinger er et betalingsalternativt på udvalgte arrangementer i online forsalg. Det er naturligvis stadig muligt at købe billetter som hidtil og betale med det samme. I første omgang kan der kun ved brug af Dankort, VISA-kort og Mastercard vælges betalingsalternativerne.

En ordre skal være på minimum 400 DKK og maksimum 5000 DKK for at vælge ratebetaling. Der er ikke et minimumsbeløb for kreditbetaling, dog er der også for denne betalingsmulighed et maksimum på 5000 DKK.

Forsøger du at købe en billet mindre end 43 dage før, eventet finder sted, vil det ikke længere være muligt at vælge ratebetaling som et betalingsalternativ. 

GEBYRER

Udskudt betaling

Der kan på udvalgte events tilbydes tre forskellige muligheder for at betale senere, og gebyret pålægges som ekstra betaling i forbindelse med, at pengene trækkes fra kortet.

10 dages udsættelse: 3 % af billetprisen
20 dages udsættelse: 5 % af billetprisen
30 dages udsættelse: 7 % af billetprisen

Ratebetaling

Hvis et køb sker i god tid forinden et arrangement, vil det på udvalgte events være tilbudt at dele betalingen over i lige store rater. Som kunde betaler du, ud over billetprisen, 5 DKK per betaling + 0,5 % af billetprisen + 0,04 % per dag. Alt beregnes automatisk, og du vil få kreditgebyret samt de tre betalinger vist, inden du accepterer købet.

Kortgebyrer

Al online billetsalg via billetlugen.dk eller Billetlugens Kundeservice pålægges et kortgebyr. Kortgebyret er afhængigt af hvilket kort, der anvendes, samt beløbets størrelse. Kortgebyret dækker omkostningerne til kortudsteder og transaktionen ifm. onlinekøb. Du vil blive opkrævet for hver betaling. Har du f.eks. valgt ratebetaling, vil du blive opkrævet et kortgebyr for hver betaling. 

Øvrige gebyrer

Yderligere gebyrer som kan forfalde, såsom forsendelsesgebyret, kan du læse om her: http://www.billetlugen.dk/da/faq/praktisk-om-billetkoeb

Ved aflysninger refunderes gebyrer ikke.

 

Hvor tilvælges kredit- og/eller ratebetaling?

Kredit- og/eller ratebetaling kan kun vælges ved køb af billetter på nettet. Hvis kredit- og/eller ratebetaling er udbudt på det arrangement, du ønsker at købe billetter til, vil du finde valgmuligheden under trinnet ”Betaling” i købsprocessen.

Under ”Din betaling” og ”Vælg betalingsmetode” vil du kunne vælge ”Betal nu”, ”Betale senere” eller ”Betal i rater”. Vælger du en af de tre løsninger, vil du få fremvist et eventuelt gebyr, hvornår betalingen falder samt hvad betalingen er på. Du betaler altid første rate med det samme. 

Kan jeg ændre mine kreditkortoplysninger senere?

Det er muligt at ændre dine kreditkortoplysninger via den kvitteringsmail, du har modtaget, hvis du har indtastet en gyldig e-mailadresse under købet. Fra et link i e-mailkvitteringen er det nemlig muligt at følge med i sin ratebetaling samt ændre kreditkortoplysninger.

Har du mistet din e-mailkvittering, er du velkommen til at kontakte Billetlugens Kundeservice, som vil hjælpe dig med at sende den på ny. Billetlugens Kundeservice kan kontaktes på telefon 70 263 267 på hverdage fra kl. 10-17.

Vær opmærksom på, at der kun kan betales med Dankort, VISA-kort og Mastercard. 

Hvordan ved jeg, om min betaling er gået igennem (eller ikke gået igennem)?

Vi sender dig en e-mail, hver gang der laves et betalingsforsøg. I e-mailen vil det fremgå, om betalingen blev gennemført, eller om der var problemer. Du får allerede ved første betaling en e-mail med et link til din online betalingsside, hvor du kan følge med i betalingerne og status herpå. Denne side opdateres automatisk, når der har været nye betalinger.

Har du fået nyt betalingskort mellem dine betalinger, modtager du en e-mail med besked om, at raten ikke kunne trækkes. Herefter følger du blot linket i e-mailen til din online betalingsside, og her kan du opdatere dine kortoplysninger. Du skal blot klikke på ”Indtast nye betalingsoplysninger” under den manglende rate i din betalingsplan. Du kan forny dine oplysninger indtil senest 10 bankdage efter forfaldsdato for raten.

Retter du dine kreditkortoplysninger, vil betalingen blive trukket den efterfølgende nat. Husk at tjekke op på, at betalingen nu er gået igennem. Kan betalingen fortsat ikke gennemføres, vil du modtage en ny e-mail om, at din ratebetaling ikke er gennemført.

Kan jeg udbetale de sidste rater før tid?

Du kan til en hver tid ringe til Billetlugens Kundeservice for at betale dine resterende rater. Billetlugens Kundeservice kan kontaktes på telefon 70 263 267 på hverdage fra kl. 10-17. 

Gemmer Billetlugen mine kortoplysninger?

Nej. Når du indtaster dine kortoplysninger, sendes de direkte til Nets. Vi gemmer således ikke dine kortoplysninger. Oplysningerne udveksles krypteret, og ingen andre end dig og Nets kan se dem.

Hvornår vil jeg modtage mine billetter?

Når du har gennemført dit køb, vil dine billetter blive afsendt. Du vil altså modtage dine billetter umiddelbart efter bestillingen på trods af, at du endnu ikke har fuldført betalingen. 

Du kan læse mere om levering af billetter her: http://www.billetlugen.dk/da/faq/levering

 

OBS! Har du købt din billet på ratebetaling FØR d. 1. marts, se da venligst info ovenfor under "Betalingsmuligheder".

Skulle der opstå spørgsmål eller problemer, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte Billetlugens Kundeservice på e-mail eller via telefon 70 263 267. Vi holder åbent hverdage fra 10-17.

Automatisk fornyelse

Hvad er automatisk fornyelse?

Ved køb af medlemskab online har du nogle gange mulighed for at tilmelde dig automatisk fornyelse af medlemskabet, når det udløber. Under "Betalingsmuligheder" (4. skridt i købsprocessen) kan du klikke på fanebladet "Automatisk fornyelse" for at tilmelde dig det. Vi sørger for, at dine kortoplysninger gemmes (sikkert hos vores betalingsindløser), så vi kan gennemføre betalingen på det samme kort næste gang.

Hvad koster det?
Det koster ikke noget at have automatisk fornyelse på dit medlemskab.

Hvad sker der, når medlemskabet automatisk fornyes?

Du modtager en e-mail et par dage i forvejen, inden vi forsøger at gennemføre betalingen. I denne mail fremgår pris og information om det nye medlemskab. Afhængigt af medlemskabet får du enten et nyt medlemsbevis tilsendt eller beholder dit gamle. Hvis medlemskabet ikke kunne fornyes, modtager du en e-mail med info om, hvad du skal gøre

Hvordan afmelder jeg / tilmelder jeg mig?

Du har til hver en tid mulighed for at til- og afmelde dig automatisk fornyelse via et link i e-mailen eller ved at logge ind på ”Min Profil” på billetlugen.dk. Under menupunktet "Medlemskaber" kan du se dine medlemskaber inkl. oplysninger om gyldighedsperiode og næste fornyelsesdato. Det er her muligt både at til- og framelde sig automatisk fornyelse.

Hvilke kreditkort kan jeg bruge?

Du kan bruge de meste gængse betalingskort, også hvis du har et udenlandsk kort: Dankort, VisaDankort, Mastercard, Visa eller Diners Club.

Hvordan ved jeg, om min betaling er gået igennem (eller ikke gået igennem)?

Vi sender dig en e-mail, hver gang der laves et betalingsforsøg. I e-mailen vil det fremgå om betalingen blev gennemført, eller om der var problemer. Du får i e-mailen et link til din online medlemsside, hvor du kan opdatere dine kortoplysninger, hvis du har skiftet betalingskort i mellemtiden.

Gebyrer

Derfor betaler du gebyr hos Billetlugen

Når du køber billetter hos Billetlugen, vil du opleve, at der bliver lagt gebyrer på dit billetkøb. Det kan altid diskuteres, om Billetlugens gebyrer er høje eller lave. Sammenlignes Billetlugens gebyrer med udenlandske billetfirmaers, er der tale om lave gebyrer.

Billetlugen bestræber sig altid på, at det både er nemt og billigt at købe billetter og tilbyder tillige personlig betjening til de kunder, der ønsker det. Billetlugen lever af at formidle billetter mellem arrangører (teatre, spillesteder, stadions m.m.) og de kunder, der gerne vil købe en billet. Billetlugens eneste omsætning kommer fra de gebyrer, der er forbundet med køb af billetter via Billetlugen.

Hele billettens pris går til arrangøren, ligesom det er arrangøren, der fastsætter billettens pris.

Billetkøbet pålægges et eller flere af følgende gebyrer:

Billetgebyr:
Min. DKK 20 billetgebyr pr. billet skal altid betales - uanset hvordan og hvor billetten købes.Billetgebyret dækker alle Billetlugens ydelser i forbindelse med billetsalget (billetsystem, hjemmeside, Kundeservice m.m.). I tilfælde hvor billetprisen er under DKK 150,- kan gebyret være indeholdt i billettens pris, og der kommer ikke yderligere billetgebyr til.

Køber du billetten i døren ved arrangementet, vil der blive lagt et ekspeditionsgebyr oveni billetgebyret.

Forsendelsesgebyr:
DKK 39,- pr. køb betales, hvis du vælger at få billetterne sendt hjem til dig med Post Danmark. Når vi skal sende billetter til udlandet koster det DKK 50,- i forsendelsesgebyr. Gebyret dækker print, pakning, porto og evt. genudskrift, hvis brevet forsvinder i posten. Ved nogle arrangementer kan du også få billetterne pakket ind til gave for DKK 10,- ekstra.

Ønsker du ikke at betale forsendelsesgebyr, kan du i stedet vælge at få billetterne sendt som Print@Home via e-mail. OBS! I enkelte tilfælde tilbydes denne leveringsmulighed ikke efter ønske fra arrangøren af arrangementet.

Kortgebyr:
Al online billetsalg via billetlugen.dk eller Billetlugens Kundeservice pålægges et kortgebyr. Kortgebyret er afhængigt af, hvilket kort, der anvendes, samt beløbets størrelse. Kortgebyret dækker omkostningerne til kortudsteder og transaktionen ifm. onlinekøb.

Korttype - Pris
Dankort, VISA/Dankort 0 - 50,00 kr. = 0,88 DKK (inkl. moms)
Dankort, VISA/Dankort 50,01 - 100,00 kr. = 1,38 DKK (inkl. moms)
Dankort, VISA/Dankort over 100,00 kr. = 1,74 DKK (inkl. moms)
Diners Club udstedt i Danmark = 1,56% af transaktionsbeløbet
Diners Club udstedt i udlandet = 1,56% af transaktionsbeløbet
MasterCard udstedt i Danmark = 1,00% af transaktionsbeløbet
MasterCard udstedt i udlandet: = 1,00% af transaktionsbeløbet
VISA = 1,00% af transaktionsbeløbet
VISA Electron udstedt i Danmark = 1,00% af transaktionsbeløbet
JCB = 4,06% af transaktionsbeløbet (Min. 1,95 DKK)
 

Kreditkortgebyr refunderes ikke ved aflysning.

Ekspeditionsgebyr:
Dette gebyr betales, hvis du køber billetter via Billetlugens Kundeservice eller i døren til et arrangement. Ekspeditionsgebyret dækker udgiften til personale og kan undgås hvis billetterne købes online via billetlugen.dk.

Genudskrivningsgebyr:
Hvis du har fået stjålet din billet, er kommet til at vaske den eller har haft andre uheld, som Billetlugen ikke kan stå til ansvar for, koster det DKK 60,- i genudskrivningsgebyr og evt. forsendelsesgebyr at få annulleret den mistede billet, printet og tilsendt en ny.

De samme gebyrer gør sig gældende ved fejl i leveringen, hvor du ikke retter henvendelse til Billetlugens Kundeservice senest syv hverdage efter dit køb. Hvis du venter mere end syv hverdage, betragtes billetten som mistet efter modtagelse, og du skal betale genudskrivningsgebyr m.v. for at få en ny billet.

Billetlugen formidler udelukkende salg af billetter mellem billetkøberen og den ansvarlige arrangør. Alle reklamationer vedrørende arrangementet skal rettes direkte til arrangøren.