Hvad
Hvor
Hvornår

Levering

Post

Billetlugen sender billetter til hele verden. Billetterne sendes til dig hurtigst muligt, og du har dem senest fem hverdage efter købet. For billetter der sendes til udlandet, inklusiv Færøerne og Grønland, skal der dog forventes en leveringstid på op til 14 dage. Billetterne sendes som almindeligt brev med B-post til den leveringsadresse, du har oplyst ved købet. Er der kort tid til arrangementet, sendes brevet automatisk som A-post. Billetlugens stregkodesystem sikrer, at den billet, du modtager, ikke kan kopieres eller på anden måde forfalskes. Det er derfor ikke nødvendigt at sende brevet anbefalet, og du behøver dermed ikke at være hjemme, når billetterne leveres.

Bemærk, at der kan forekomme længere leveringstid ved særlige arrangementer. Du modtager altid en e-mail, når billetterne er afsendt.

Modtager du ikke billetten med posten, kan Billetlugen udskrive en ny billet, uden omkostning og risiko for dig som kunde. Den gamle billet bliver annulleret og kan ikke længere anvendes i indgangen.

For genudskrivning af billetter forsvundet i posten, skal du imidlertid rette henvendelse til Billetlugens Kundeservice med ønske om genudskrivning, senest 30 hverdage efter dit køb. Hvis du venter mere end syv hverdage, betragtes billetten som mistet efter modtagelse, og du skal betale genudskrivningsgebyr for at få en ny billet.

Mister du din billet efter modtagelse, skal du ligeledes betale gebyr for genudskrivningen. Gebyret for at genudskrive bortkomne billetter er DKK 60,- samt evt. forsendelsesgebyr. Det er ikke muligt at fortryde en genudskrivning.

Print@Home

Med denne leveringsmetode, skal du selv printe dine billetter. Når dit køb er gennemført, vil du efterfølgende modtage en e-mail, som bekræftelse på dit køb. E-mailen indeholder ligeledes din Print@Home billet, som enten kan downlaodes via et link i e-mailen, eller er vedhæftet i en PDF fil. Herefter skal du blot printe billetten, og medbringe den til arrangementet.

Bemærk, at ikke alle arrangementer har Print@Home som mulig leveringsmetode. Dette afhænger af arrangøren bag det enkelte arrangement.

Sørg for, at billetten er printet i god kvalitet, så den kan scannes i indgangen. Læg særligt mærke til, om stregkoden er tydelig og klart læselig. Det er ikke et krav, at du printer billetterne i farver. Sort/hvid print accepteres også. Har du købt mere end en enkelt billet, skal du være opmærksom på at printe alle sider i PDF filen, og tjek gerne, at stregkoderne er forskellige. Har du printet den samme billet to gange, vil kun den ene kunne anvendes, mens den anden vil blive afvist i døren. Vi gør opmærksom på, at misbrug af billetter betragtes som bedrageri og politianmeldes.

Har du ikke modtaget e-mailen med dine billetter indenfor 24 timer efter gennemført køb, kan du gøre følgende:

  • Tjek om e-mailen er blevet opfanget af dit spamfilter.
  • Har du været logget ind på din profil under købsprocessen, kan du logge ind igen, via ”Min profil”. Her kan du få e-mailen gensendt, eller downloade billetten fra kvitteringssiden.
  • Ringe til Billetlugens Kundeservice på tlf. 70 263 267. Drejer det sig om billetter, der skal bruges samme dag, og er det uden for vores åbningstid, kan du forsøge at kontakte spillestedet direkte. Alternativt kan du medbringe gyldig billedlegitimation og evt. dokumentation for dit køb til spillestedet, hvor personalet vil forsøge at hjælpe dig.

Har du mistet din billet efter, du har printet den, skal du kontakte Billetlugens Kundeservice. Her kan vi enten gensende billetterne eller annullere dem og e-maile dig nogle nye. sidstnævnte løsning koster et genudskrivningsgebyr på DKK 60,- (samt evt. forsendelsesgebyr). Det er ikke muligt at fortryde en genudskrivning.

Kan du ikke åbne PDF filen, kan du gratis downloade Acrobat Reader.

MMS

På nogle arrangementer kan du vælge at modtage din billet på mobiltelefonen som en MMS. Du vil modtage en MMS med en QR kode, som er din billet. Køber du flere billetter, modtager du stadig kun en enkelt QR kode, som kan benyttes samme antal gange, som antallet af købte billetter. MMS-billetter vil altid blive scannet direkte fra skærmen på telefonen i indgangen. Husk derfor din telefon!

Når du gennemfører et køb, skal du krydse MMS tilvalget af.

Det koster 5 kr. af få billetterne leveret som en MMS. Du vil også stadig modtage dine almindelige billetter, enten pr. post eller som Print@Home.

For at kunne modtage MMS billet skal du have et dansk mobilnummer og din telefon være indstillet til at kunne modtage MMS'er. Har du problemer med at modtage MMS, skal du søge hjælp ved din netværksudbyder. Når du har fået opsætningen op at køre på din telefon, kan du kontakte Billetlugens Kundeservice, som kan hjælpe med at gensende MMS’en til din telefon.

Special Delivery

På få arrangementer vil ”Special Delivery” være en mulig leveringsmetode. Her vil det ved de enkelte arrangementer være uddybet, hvad denne leveringsmetode betyder. Dette kunne for eksempel være, at du får tilsendt et armbånd, der vil være adgangsgivende til arrangementet i stedet for en billet

Billetlugen formidler udelukkende salg af billetter mellem billetkøberen og den ansvarlige arrangør. Alle reklamationer vedrørende arrangementet skal rettes direkte til arrangøren.