Salgs- og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelserne er opdateret den 10. maj 2017, og er gældende for alle køb, der foretages fra og med denne dato. Salg af produkter fra denne side foretages af Billetlugen A/S ("Billetlugen"), Mosedalvej 14, 2500 Valby, CVR 29413274. Henvendelser til Billetlugen kan ske via e-mail til kundeservice@billetlugen.dk og telefonisk på telefonnummer + 45 70 263 267.

Aftaleindgåelsen
Der er først indgået en bindende købsaftale mellem arrangøren og indehaveren af billetten ("dig/du"), når Billetlugen har registreret og modtaget betaling, og du har modtaget en ordrekvittering.

BEMÆRK: Billetlugen er alene formidler af billetter på vegne af arrangøren. Billetlugen er ikke arrangør eller promoter på de events, der tilbydes. Disse events er alene varetaget af den respektive arrangør. Det betyder, at arrangøren er din aftalepart, og det er derfor arrangøren - og ikke Billetlugen - som er ansvarlig for aftalens opfyldelse. Alle forhold, der vedrører opfyldelsen af aftalen, skal derfor afklares direkte med arrangøren. Hvem der er arrangør, fremgår af eventbeskrivelsen.

Købsaftalen er underlagt dansk rets almindelige regler, medmindre andet følger af ufravigelige regler om forbrugerbeskyttelse, der er gældende i det land, hvor du har bopæl.

Billetkøbet
For at foretage køb på Billetlugen.dk, skal du gøre følgende:

1. Søg og find billet(ter)
2. Log ind hvis du allerede er kunde. Hvis du ikke allerede er kunde, kan du nemt oprette dig som kunde
3. Vælg leveringsform
4. Indtast kundedata
5. Vælg betalingsform
6. Godkend salgs- og leveringsbetingelserne
7. Kontrollér om alle oplysninger er korrekte
8. Godkend købet

Din ordrekvittering kan nu ses på skærmen, og du vil i løbet af få minutter modtage din kvittering via e-mail.

Levering
Billetlugen sender billetter til hele verden. Hvis du har valgt standardpost som leveringsmetode, sendes billetterne til dig hurtigst muligt, og du har dem i hænde 5-7 hverdage efter købet. For billetter der sendes til udlandet, inklusiv Færøerne og Grønland, skal der dog forventes en leveringstid på op til 14 dage. Billetterne sendes til dig med almindeligt standardbrev til den adresse, du har oplyst ved købet. Er der kort tid til arrangementet, sendes brevet dog som Quick-post. Billetlugens stregkodesystem sikrer, at den billet du modtager, ikke kan kopieres eller på anden måde forfalskes. Det er derfor ikke nødvendigt at sende brevet anbefalet, og du behøver ikke at være hjemme, når billetterne kommer med posten.

Bemærk, at der kan forekomme længere leveringstid ved særlige arrangementer. Du modtager altid en e-mail, når billetterne er afsendt.

Har du købt din billet som "Print@Home", modtager du din billet på e-mail hurtigst muligt efter dit køb. Hvis du ikke har modtaget e-mailen med billetterne inden for 24 timer efter gennemført køb, kan du ringe til Billetlugens Kundeservice på +45 70 263 267 eller sende en e-mail til kundeservice@billetlugen.dk.

Drejer det sig om billetter, der skal bruges samme dag, kan du medbringe billedlegitimation til arrangementet, hvor personalet vil forsøge at hjælpe dig.

Har du valgt "mobilbillet" som leveringsform, vil du på ordrebekræftelsessiden finde et link, hvor du kan hente billetterne. I ordrekvitteringen, som du modtager kort efter købet, vil der ligeledes være link til din ordreoversigt, hvor mobilbilletter kan hentes.

Hvis du ikke downloader dine billetter fra ordrekvitteringen, eller du ikke modtager ordrekvittering pr. e-mail, kan du altid logge ind på "Mit Billetlugen" via www.billetlugen.dk og hente dine mobilbilletter. Har du problemer med at få adgang til din ordre via www.billetlugen.dk, kan du kontakte Billetlugens kundeservice på + 45 70 263 267.

Betaling
Alle priser er inklusiv moms, skatter og billetgebyr, men eksklusive leveringsomkostninger og andre gebyrer. Disse omkostninger fremgår særskilt og som en del af det samlede beløb under ordreflowet, inden betalingen gennemføres.

Du kan betale for dine billetter med Dankort, VISA og MasterCard. Al kommunikation mellem dig og Billetlugen foregår krypteret.

Betaler du med MasterCard eller VISA, varetages betalingen af vores partner CTS Eventim & Co. KGaA, Contrescarpe 75 A, 28195 Bremen, Germany, der er et søsterselskab til Billetlugen. Betalinger via Dankort bliver varetaget af DIBS.

Korttype - Pris
Dankort, VISA/Dankort DKK 0 - 50,00 = DKK 0,88 (inkl. moms)
Dankort, VISA/Dankort DKK 50,01 - 100,00 = DKK 1,38 (inkl. moms)
Dankort, VISA/Dankort over DKK 100,00 = DKK 1,74 (inkl. moms)
MasterCard udstedt i Danmark = 1,00% af transaktionsbeløbet
MasterCard udstedt i udlandet: = 1,00% af transaktionsbeløbet
VISA = 1,00% af transaktionsbeløbet

Kreditkortgebyr refunderes ikke ved aflysning.

Billetgebyr, leverings- og administrationsomkostninger
Du betaler altid et billetgebyr i tillæg til billettens pris. Billetgebyret udgør min. DKK 20,- pr. billet.

Leveringsomkostningerne afhænger af, hvor billetten skal sendes hen.

Billetter, der skal sendes til Danmark, pålægges et forsendelsesgebyr på DKK 40,- pr. transaktion. Forsendelsesgebyr til udlandet er DKK 75,- pr. transaktion.

Køber du billetten via vores Kundeservice tillægges et ekspeditionsgebyr på DKK 25,- uafhængigt af antallet af billetter.

Billetten
Billetten med den påtrykte stregkode er dit adgangstegn til et konkret arrangement. Billetten er kun gyldig, hvis stregkoden er aktiveret. Det vil sige, at billetter, der er blevet annulleret hos Billetlugen pga. bortkomst mv., ikke er gyldige adgangstegn. Stregkoden accepteres kun én gang. Billetten kan altså ikke kopieres eller på anden måde forsøges anvendt flere gange.

Hvis du bliver forhindret i at deltage i et arrangement, må du gerne overdrage billetten til en anden. Der kan dog være enkelte arrangementer, hvor der forlanges ID i døren, men det vil i så fald fremgå tydeligt af hjemmesiden og på billetten.

Det er ikke tilladt at benytte eller overdrage erhvervede billetter i kommercielt øjemed, herunder ved:

- Benyttelse af billetter som præmie i konkurrencer eller lignende, uden at der er indhentet forudgående tilladelse fra såvel arrangør som artist.

- Overdragelse af billetter, hvor overdragelsen sker som tilgift til andre ydelser, som f.eks. salg af rejse, restaurationsbesøg, hotelophold og lignende, uden at der er indhentet forudgående tilladelse fra såvel arrangør som artist.

- Professionelt virksomhedssalg eller anden overdragelse af billetter, uanset prisen herfor

Det bemærkes, at det efter Lov (2007-05-23 nr. 458) om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer er forbudt at søge opnået fortjeneste gennem videresalg af koncertbilletter.

Brug eller overdragelse af en billet i kommercielt øjemed vil føre til annullering af billetten fra Billetlugens side. Billetlugen har ret til at opkræve samtlige omkostninger forbundet med annulleringen og som følge af misbruget, hvilket udgør minimum DKK 500,- pr. billet.

Registrering af betalingskortoplysninger
I forbindelse med køb på billetlugen.dk kan du vælge at gemme dine betalingskortoplysninger til brug ved fremtidige køb. Af sikkerhedsmæssige årsager skal du dog indtaste den trecifrede sikkerhedskode, hver gang du foretager et køb.

Dine betalingskortoplysninger vil blive opbevaret betryggende og vil ikke blive anvendt til andet end gennemførelse af køb på billetlugen.dk. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til, at dine betalingskortoplysninger opbevares, enten i forbindelse med fremtidige køb eller ved at rette henvendelse til kundeservice@billetlugen.dk.

Bortkomst
Hvis billetten bliver væk før arrangementet, kan Billetlugen udstede en ny billet til dig.

Modtager du ikke billetten med posten, kan Billetlugen udskrive en ny billet til dig uden omkostning og risiko for dig. Den nye billet vil have en ny stregkode, mens den bortkomne billet bliver annulleret og ikke længere kan anvendes i indgangen til arrangementet. Du skal kontakte Billetlugen med ønske om genudskrivning SENEST 30 HVERDAGE efter dit køb. Efter 30 hverdage er det dit eget ansvar, hvis billetten bliver væk, og du kommer derfor til at betale for genudskrivning af billetten.

Gebyret for at genudskrive en bortkommet billet er DKK 60 i ekspeditionsgebyr og evt. forsendelsesgebyr. Dette gælder ikke mobilbilletter, som er gratis at få gensendt.

Når en genudskrivning er gennemført, er det ikke muligt at fortryde genudskrivningen, da de oprindelige billetter er annulleret.

Ombytning
Billetlugen ombytter ikke billetter, hverken i prisgrupper, eller til en anden placering eller dato.

Aflysning
En event er aflyst, hvis arrangementet slet ikke gennemføres. Ændringer i repertoiret, lokaliteten delvis gennemførelse af arrangementet m.v. er således ikke en aflysning, og pengene refunderes normalt ikke.

Refundering
Købte billetter refunderes kun i tilfælde af aflysning. Det er den enkelte arrangør, der som din aftalepart er ansvarlig for at refundere købesummen i tilfælde af aflysning. Selve refunderingen foretages af Billetlugen på vegne af, og efter instruks, fra arrangøren. Refunderingen sker til det betalingskort, der blev anvendt til køb af billetterne.

Som formidler hæfter Billetlugen ikke over for dig for dit tab som følge af arrangørens betalingsstandsning, konkurs, aflysning af arrangement eller som følge af eventuelle andre mangler vedrørende arrangementet. Du accepterer således at være afskåret fra at rette sådanne krav mod Billetlugen.

OBS! Billetgebyrer, andre gebyrer, afbestillingsforsikringer og evt. forsendelsesomkostninger betalt i forbindelse med billetkøbet refunderes ikke ved aflysninger/flytninger.

Der gælder ingen fortrydelsesret for køb af billetter på Billetlugen.

Ansvar
BILLETLUGEN PÅTAGER SIG IKKE NOGET ANSVAR OVER FOR DIG, UDOVER HVAD DER FREMGÅR AF OVENNÆVNTE PUNKTER OG UFRAVIGELIG LOVGIVNING. BILLETLUGEN KAN I INTET TILFÆLDE GØRES ANSVARLIG FOR INDIREKTE TAB ELLER FØLGESKADER, HERUNDER TAB ELLER BESKADIGELSE AF DATA.

BILLETLUGENS ANSVAR FOR SKADE PÅ PERSONER OG GENSTANDE M.V. BEGRÆNSES TIL FORHOLD, DER SKYLDES GROV UAGTSOMHED FRA BILLETLUGENS SIDE SAMT ANSVAR FASTSAT I ALMINDELIGE, UFRAVIGELIGE ERSTATNINGSREGLER.

Personoplysninger
Billetlugen registrerer og anvender personoplysninger om dig i overensstemmelse med vores Cookie- og privatlivspolitik.

Reklamation og klagemuligheder
Enhver form for reklamation, der vedrører selve arrangementet, skal rettes direkte til arrangøren, da arrangøren er din aftalepart. Er der imidlertid noget, som du er utilfreds med i forbindelse med dit køb af billetter, kan du kontakte Billetlugens kundeservice på kundeservice@billetlugen.dk eller telefon +45 70 263 267.

Hvis du ikke kan finde en løsning direkte med arrangøren, kan du klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, hvis betingelserne herfor er opfyldt. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Ved indgivelse af en klage skal du oplyse arrangørens e-mailadresse.

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du har bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du oplyse arrangørens e-mailadresse.

Forbehold
Billetlugen forbeholder sig ret til at annullere udstedte billetter mod tilbagebetaling af billettens pris samt gebyrer.

Billetlugen tager forbehold for fejl i oplysninger om priser og for udsolgte arrangementer.

Billetlugen forbeholder sig ret til at ændre på pladstildelingen inden for samme billetkategori, samt flytte til en anden kategori mod at udbetale dig en eventuel prisdifference.

Billetlugen er alene ansvarlig for billetkøberens eventuelle direkte tab, hvis ansvar foreligger efter dansk rets almindelige regler. Billetlugens ansvar er i sådanne tilfælde begrænset til det betalte billetgebyr.